Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden Fysiotherapie Beckers

  1. Breng uw Iegitimatiebewijs bij uw eerste bezoek mee. Wij vragen u naar uw (contact)gegevens als deze nog niet compleet zijn.
    Denk aan het tijdig doorgeven van adreswijzigingen/wijzigingen huisarts.
  2. Wij maken gebruik van MijnZorgApp. Deze herinnert u aan uw afspraak bij ons. U kunt de app downloaden op uw telefoon. U zult hiertoe een verzoek ontvangen als u bij ons een eerste afspraak heeft gemaakt. Voor meer informatie zie onze website: www.ronbeckers.nl
    Wilt u geen gebruik maken van deze app, dan ontvangt u de afspraakreminder via eensms-bericht of e-mail.
  3. Minimaal 24 uur van tevoren afmelden als u verhinderd bent. Bij niet tijdig afmelden worden de volledige kosten in rekening gebracht bij de patiënt. Enkel in overleg met uw therapeut kan van deze regeling afgeweken worden.
  4. U bent zelf verantwoordelijk voor het nakijken/bijhouden van uw vergoeding fysiotherapie, alternatieve therapie. De therapeut is niet verantwoordelijk voor het overschrijden van uw verzekeringsbudget.
  5. Neem bij elk bezoek een schone grote handdoek mee en zorg voor een goede lichaamshygiëne.
  6. Alternatieve behandelingen graag meteen na de behandeling afrekenen aan de balie.
  7. Behandelingen i.v.m. letselschade s.v.p. nadat u de factuur ontvangt, betalen aan de praktijk en zelf indienen bij de verzekeraar/belangenbehartiger.
  8. Wij verzoeken u de telefoon op stil te zetten en indien nodig buiten uw gesprek te voeren.
  9. Honden in de praktijk zijn niet toegestaan, met uitzondering van uw hulphond.
  10. Als u iets wilt drinken, vraag het ons dan. Geen zelfbediening.
  11. In de praktijk geldt een algeheel rookverbod.

 

Bijlage Algemene Voorwaarden Algemene voorwaarden Fysiotherapie Beckers

  1. Als u een afspraak maakt voor een fysiotherapeutisch/alternatief onderzoek en mogelijke behandeling, zal de therapeut u tijdens uw eerste consult onderzoeken en bepalen of een behandeling geïndiceerd is. Naar aanleiding van de resultaten uit het onderzoek zal er een behandelplan worden opgesteld.
  2. U bent vrij in de keuze van fysiotherapeut. Wij vragen u om enige flexibiliteit hierin, aangezien eenieder van ons zijn eigen specialisaties heeft. Geef eventueel aan of u een specifieke verwijzing heeft voor bijv. manuele therapie, dry needling, acupunctuur, oncologie, etc.
  3. Neem bij iedere behandeling een grote handdoek mee. Neem de hygiëneregels in acht en zorg voor goede lichaamsverzorging.

 

Graag vragen wij nog even uw aandacht voor het volgende

 

Gegevens:

  1. Neem uw legitimatiebewijs mee bij uw eerste bezoek. Wij maken dan ook uw gegevens compleet zoals bijv. e-mailadres, huisarts.
  2. Met uw persoonlijke en medische gegevens gaan wij zorgvuldig om volgens de regels van de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
    Afspraken /contact
  3. Als u verhinderd bent, dient u tenminste 24 uur van tevoren af te bellen. De behandeling zal dan niet in rekening worden gebracht. Als u zich dezelfde dag dat u de afspraak heeft afmeldt, zijn wij helaas genoodzaakt de gehele gereserveerde tijd/kosten bij u in rekening te brengen. Enkel in overleg met uw therapeut kan hiervan worden afgeweken.
  4. Veranderingen van afspraken kunt u telefonisch of per e-mail regelen.
    Het is niet altijd mogelijk om uw fysiotherapeut telefonisch te spreken. U kunt uw telefoonnummer doorgeven, dan wordt u zo snel mogelijk teruggebeld.
    Voor het maken van een afspraak neemt u contact op met de balie: 046-4000893. Voor inhoudelijke vragen kunt u uw therapeut appen of mailen.
  5. Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag, woensdag en donderdag van 8.30-16.30 uur en op dinsdag en vrijdag van 08.30-14.30 uur.
    Tussen 12.30 en 13.00 is er lunchpauze. Als we niet bereikbaar zijn, kunt u ons ook mailen of het antwoordapparaat inspreken.
    Wij mailen/bellen u zo spoedig mogelijk terug.

 

Tarieven:

  1. De tarieven hangen in de praktijk op of informeer bij de balie.
  2. Uw alternatieve behandelingen worden bij voorkeur direct afgerekend bij de baliemedewerker. U kunt pinnen of contant betalen. Als u ook fysiotherapie of manuele therapie gehad heeft en hiervoor niet verzekerd bent, ontvangt u de rekening hiervoor maandelijks achteraf.
  3. Aan het maken van een verslag voor derden zijn extra kosten verbonden.


Vergoedingen:

  1. Fysiotherapie en alternatieve behandelingen zitten niet in het basispakket van de zorgverzekeraars. Deze zitten wel in de meeste aanvullende verzekeringen maar met een beperkt aantal behandelingen!
  2. Als u boven uw behandellimiet komt, moet u de overige behandelingen zelf betalen. Informeer bij uw zorgverzekeraar of kijk in uw polisvoorwaarden. Fysiotherapie Beckers heeft een contract met alle zorgverzekeraars.
  3. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om u te informeren naar de vergoedingen en bij te houden hoeveel behandelingen u nog tegoed heeft. Als achteraf blijkt dat u niet voor deze zorg verzekerd bent of meer behandelingen heeft gehad dan door uw verzekering worden vergoed, krijgt u alsnog een factuur van de gemaakte kosten toegestuurd.
  4. Als de behandeling het gevolg is van letselschade, verzoeken we u de rekeningen te betalen aan de praktijk en de rekening zelf in te dienen bij de tegenpartij.


Oefenruimte:

  1. Voor gebruik van de oefenruimte worden geen extra kosten in rekening gebracht als dit deel uitmaakt van uw fysiobehandeling. Als de behandeling is afgesloten kunt u een abonnement bij ons afsluiten. Vraag voor meer informatie de therapeut of aan de balie.
  2. Bij het oefenen in de trainingszaal graag (sport)schoeisel gebruiken dat u niet buiten gebruikt. Wij vragen u de oefentoestellen schoon te maken na gebruik.


Overig:

  1. De praktijk is niet verantwoordelijk voor diefstal van eigendommen.
  2. In de praktijk geldt een algeheel rookverbod.
  3. Wij verzoeken u uw telefoon op stil te zetten. Als u gebeld wordt, loop dan even naar buiten.
  4. Het is niet toegestaan een hond mee te nemen, tenzij het uw hulphond is.
  5. Als u iets wilt drinken, vraag dit dan aan de balie. Geen zelfbediening.

 

Wij proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Heeft u desondanks een opmerking of een klacht, dan vragen wij u dat kenbaar te maken.

 

 

AV 2021-11